Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2009

Περι λιμανιού, ξανά, ο λόγος

Ο γείτονας θέλω να πω μια γνωμη σχολίασε τα όσα γίνονται στο λιμάνι του Πειραιά δείχνοντας μια σύγχυση για το τι γίνεται και δημιουργώντας σύγχυση. Στο γειτονικό μπλογκ ή στο τέλος της ανάρτησής μας μπορείτε να δείτε τη δημοσίευσή του.

Ξεκινά επισημαίνοντας ότι δεν πρόκειται για ξεπούλημα του λιμανιού αλλά για ενοικίαση των δυο προβλητών. Σωστή η διόρθωση αν θέλει να ακριβολογούμε, αλλά πολιτικά πρόκειται για ξεπούλημα.
Μιλά για τους εργαζόμενους θεωρώντας τους συλλήβδην εργατική αριστοκρατία και συντεχνία οι οποίοι θέλουν να διατηρηθεί το μονοπώλιο στον ΟΛΠ και αρνούνται τον ανταγωνισμό ο οποίος οδηγεί σε καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες.
Από πού κι ως που, όμως, οι φθηνές και καλές υπηρεσίες εξυπηρετούνται από το ολιγοπώλιο των δύο παρόχων υπηρεσιών; Και επίσης
, από που κι ως πού οι εργαζόμενοι πρέπει να ενδιαφέρονται αν η υπηρεσία που παρέχουν είναι η φθηνότερη ή όχι. Γιατί είναι προφανές ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να γίνεις φθηνός και ο βασικός είναι μειώνοντας το εργατικό κόστος (με ότι συνεπάγεται αυτό) και εντατικοποιώντας την εργασία. Η παραπάνω οπτική θα μπορούσε να είναι η οπτική ενός επιχειρηματία (τύπου Μίχαλου, που δεν βλέπει παραπέρα από το οικονομικό μικροσυμφέρον του) που έχει μοναδικό γνώμονα να μειωθεί το κόστος του, δεν μπορεί όμως να είναι του λιμενεργάτη καθώς δεν είναι ούτε καν αρμοδιότητά του.
Το να χαρακτηρίζεις τους εργαζόμενους συλλήβδην "συντεχνίες" (το επόμενο στάδιο είναι να τους αποκαλούμε φαμίλιες στα πρότυπα της ιταλικής μαφίας) που θέλουν το "μονοπώλιό" τους είναι τουλάχιστον μια πολύ εύκολη, αφαιρετική και αναληθής προσέγγιση.

Αμφισβητεί τον αποικιοκρατικό χαρακτήρα της συμφωνίας, επιχειρηματολογώντας με μια αποικιοκρατικού τύπου λογική, αναφερόμενος στις 1000 θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν και στα ιδία έξοδα της Cosco για την κατασκευή της τρίτης προβλήτας. Τα παραπάνω όμως είναι τα απολύτως αυτονόητα. Η τρίτη προβλήτα αφού θα κατασκευαστεί μετά την συμφωνία, προφανώς και θα φτιαχτεί με χρήματα αυτού που για τα επόμενα 30 χρόνια θα την χρησιμοποιεί. Οι 1000 νέες θέσεις καταρχήν δεν είναι δέσμευση, αλλά υπολογίζονται σε τόσες, και αφορούν την κάλυψη αναγκών της τρίτης προβλήτας η οποία για να λειτουργήσει χρειάζεται προφανώς κάποιους εργαζόμενους να τη λειτουργούν... Οι αποζημιώσεις για εθελούσια έξοδο που αναφέρονται δεν πληρώνονται από τους Κινέζους αλλά από τον ΟΛΠ.

Το εντυπωσιακό είναι αυτό που αναφέρεται στη συνέχεια, όπου οι φοροαπαλλαγές και τα δάνεια των Κινέζων με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, τα οποία βασίζονται σε νόμο του '53! (που ακόμα κι αυτός καταστρατηγείται), χαρακτηρίζονται απλά σαν "σημεία" και "δικλείδες", δεν είναι αποικιοκρατικοί όροι...

Δικαιολογεί το ξεπούλημα των δυο προβλητών επειδή υπάρχει εργατική αριστοκρατία στο λιμάνι που δεν ξέρουμε τι μισθούς παίρνει. Όμως ρωτάμε: Τι σχέση έχει η εργατική αριστοκρατία του λιμανιού, εφόσον υπάρχει, ή πιθανές ατασθαλίες με το αν πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί ή όχι. Φτάνει πια με τα φθηνά και λαϊκίστικα προσχήματα ότι επειδή ενδεχομένως κάποιοι εργαζόμενοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους πουλάμε τη δημόσια επιχείρηση όπως Ολυμπιακή, ΟΤΕ, τράπεζες...

Στο τέλος αναφέρεται και το καλύτερο. Αναφέρεται σε πολιτικές σκοπιμότητες από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, αναρωτιέται γιατί η απεργία άρχισε την 1/10 και εμφανίζει την κυβέρνηση απόλυτα συνεπή με τις προεκλογικές δεσμέυσεις.
Θα πρέπει να ξέρει ο συγγραφέας ότι εδώ και μήνες οι εργαζόμενοι κάνουν αποχή από υπερωρίες και Σαββατοκύριακα. Δεύτερον το σωματείο τους έχει επιχειρηματολογήσει για τη στάση του. Τρίτον, υπήρξαν απεργιακές κινητοποιήσεις και όταν ψηφίστηκε ο νόμος, τότε που ο ΓΠ είχε επισκεφθεί το λιμάνι.. Τέταρτον, τυχαίνει τώρα να ξεκινά η εφαρμογή της συμφωνίας. Πέμπτον, στην ΟΜΥΛΕ πλειοψηφεί όχι η ΔΑΚΕ ή η Αριστερά αλλά η ΠΑΣΚΕ. Έκτον, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ (άργησε λίγο στη συγκεκριμένη περίπτωση) για όλες τις προσπάθειες ιδιωτικοποίησης δημοσίων επιχειρήσεων και υποδομών έχουν εκφραστεί αρνητικά. Πού είναι οι πολιτικές σκοπιμότητες;
Αναφέρει ο συγγραφέας ότι η κυβέρνηση είχε δεσμευτεί για την επαναδιαπραγμάτευση. Μάλλον η κυβέρνηση σύρεται σε επαναδιαπραγμάτευση παρά υλοποιεί τη δέσμευσή της και θα καταφέρει από ότι φαίνεται να καταλήξει σε χειρότερο(!) συμβιβασμό από την υπάρχουσα συμφωνία. Και είναι σίγουρο ότι αν δεν ήταν η απεργία κανένα θέμα επαναδιαπραγμάτευσης δεν θα είχε μπει από την Κατσέλη και τον Γ.Π.

Και τρία ακόμα σημεία:
1. Η προβλήτα 1 που παραμένει στον ΟΛΠ έχει δυναμικότητα που είναι περίπου το 1/3 της δυναμικότητας της προβλήτας 2.
2. Είδαμε πόσο λειτούργησαν οι συμφωνίες με ξένους ομίλους στην περίπτωση των Ναυπηγείων Σκαραμανγκά (άλλης μιας αποικιοκρατικής σύμβασης της κυβέρνησης Σημίτη αυτή την φορά), όπου δεν έφεραν για επισκευή ούτε μια βάρκα παραπάνω από ότι προέβλεπαν οι συμβάσεις με το ελληνικό δημόσιο.
3. Το λιμάνι του Πειραιά τελευταία τουλάχιστον 5ετία έπεσε θύμα ενός σχεδιασμού απαξίωσης, ώστε να εκποιηθεί. Με έναν στοιχειωδώς διαφορετικό σχεδιασμό και επενδυτικό πρόγραμμα θα μπορούσε να έχει διευρύνει ακόμα παραπάνω την κίνηση εμπορευμάτων.

Παρακάτω η ανάρτηση την οποία σχολιάσαμε:
Το τι ακούγεται τις τελευταίες ώρες για το λιμάνι του Πειραιά ξεπερνάει τα όρια της φαντασίας ! Θα προσπαθήσω να ξεκαθαρίσω μερικά πράγματα τα οποία εμπεριέχουν και κάποιες προτάσεις.
Ακούμε για "ξεπούλημα" του λιμανιού. Το σωστό είναι ότι "νοικιάζεται" κατά μια έννοια για χρήση μία (και στο μέλλον δύο) προβλήτα φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, από τις τρεις που διαθέτει το λιμάνι. Και λιμάνι δεν είναι μόνο οι τρεις αυτές προβλήτες, είναι και το επιβατικό και τουριστικό λιμάνι.

Ακούμε για "μονοπώλιο". Το σωστό είναι ότι στο χώρο θα δραστηριοποιούνται ανταγωνιστικά δύο φορείς παροχής υπηρεσιών : Ο ΟΛΠ και η ΣΕΠ (Cosco). Το "ανταγωνιστικά" είναι αυτό που αρνούνται να δεχτούν οι συντεχνίες του λιμανιού ( δηλαδή θέλουν να διατηρήσουν το δικό τους προηγούμενο "μονοπώλιο" και όχι να προσπαθήσουν να προσφέρουν καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες από την Cosco-ΣΕΠ), είναι αυτό που προσπαθεί να βελτιώσει υπέρ των συμφερόντων του ΟΛΠ η παρούσα κυβέρνηση.

Ακούμε για "αποικιοκρατική" συμφωνία. Αλήθεια ποια αποικιοκρατική συμφωνία προβλέπει κατασκευή τρίτου προβλήτα με ίδια έξοδα, αποζημειώσεις 200.000 ευρώ για εθελουσία έξοδο, 1.000 νέες θέσεις εργασίας και εξασφάλιση σε αυτές θέσεων για παιδιά ήδη εργαζομένων? Και αυτά όμως τα δεδομένα για τους εργαζόμενους προσπαθεί να βελτιώσει ακόμη περισσότερο η παρούσα κυβέρνηση. Στην συμφωνία υπάρχουν όντως σημεία και δικλείδες, κύρια σε ζητήματα φοροαπαλλαγών και συνεργασίας μέσα στο λιμάνι που ευνοούν προκλητικά την Cosco. Και αυτά τα σημεία είναι στόχος επαναδιαπραγμάτευσης για την νέα κυβέρνηση.

Ακούγονται στον αέρα και από ανευθυνοϋπεύθυνους πολλά για τα έσοδα του ΟΛΠ και τις αμοιβές των λιμενεργατών. Εγώ θα ήθελα από μια κυβέρνηση που ευαγγελίζεται την διαφάνεια παντού, να δώσει άμεσα στη δημοσιότητα (διαδίκτυο) τους ισολογισμούς της τελευταίας 5ετίας του ΟΛΠ και τις μισθολογικές καταστάσεις των λιμενεργατών. Για να δούμε τελικά τι ισχύει : άδικα διαβάλλουν κάποιοι τους εργαζόμενους ή όντως στο λιμάνι υπάρχει εδώ και χρόνια μια συντεχνιακή αριστοκρατία, σαν αυτές που ξέρουμε ότι υπήρξαν (και ίσως υπάρχουν ακόμη) σε πολλές ΔΕΚΟ? Θα ήθελα επίσης, για να βγουν πιο σωστά συμπεράσματα, να δημοσιοποιηθεί ένας συγκριτικός πίνακας ο οποίος να μας δείχνει πόσο κόστιζε η φορτοεκφόρτωση ενός container στον ΟΛΠ και πόσο σε άλλα μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης (Αμστερνταμ, Αμβούργο, Αμβέρσα) αλλά και του κόσμου. Για να έχουμε μια σαφή εικόνα του κατά πόσο μπορεί να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός τόσο μέσα στο λιμάνι του Πειραιά όσο και σε σχέση με άλλα μεγάλα λιμάνια.

Τέλος πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η στάση τόσο της ΝΔ όσο και των ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ στο λιμάνι ενέχει σαφώς πολιτικές σκοπιμότητες. Σε μια απεργία που ξεκίνησε πριν τις εκλογές (1/10/09) αλλά που καθυστέρησε (γιατί αλήθεια ?) κάμποσους μήνες απέναντι σε μια κυβέρνηση που εξ αρχής είχε εκφράσει τη διαφωνία της με το περιεχόμενο της σύμβασης και είχε δεσμευτεί για την επαναδιαπραγμάτευση, αλλά που δεν έχει ευθύνη για αυτήν, δεν μπορεί κανείς παρά να διακρίνει πολιτικό παιχνίδι. Όσο δε αφορά υποψήφιους βουλευτές του νυν κυβερνώντος κόμματος οι οποίοι προεκλογικά ... μοίραζαν λαγούς με πετραχήλια, να ένας ακόμη σοβαρός λόγος για να αλλάξει άμεσα ο εκλογικός νόμος.


6 σχόλια:

stefan είπε...

Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια και τον σχολιασμό του κειμένου μου.
Τα γεγονότα μας προλαβαίνουν και μένει να δούμε που θα καταληξει η ιστορία.
Σε πράγμα θα σταθώ μόνο!
Λέτε "από που κι ως πού οι εργαζόμενοι πρέπει να ενδιαφέρονται αν η υπηρεσία που παρέχουν είναι η φθηνότερη ή όχι. Γιατί είναι προφανές ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι να γίνεις φθηνός και ο βασικός είναι μειώνοντας το εργατικό κόστος (με ότι συνεπάγεται αυτό) και εντατικοποιώντας την εργασία. Η παραπάνω οπτική θα μπορούσε να είναι η οπτική ενός επιχειρηματία (τύπου Μίχαλου, που δεν βλέπει παραπέρα από το οικονομικό μικροσυμφέρον του) που έχει μοναδικό γνώμονα να μειωθεί το κόστος του, δεν μπορεί όμως να είναι του λιμενεργάτη καθώς δεν είναι ούτε καν αρμοδιότητά του."
Αν συμφωνούνα με αυτό,τότε θα ρωτούσα : Από που και ως που τότε οι εργαζόμενοι απαιτούν να έχουν λόγο για το σύνολο της συμφωνίας και όχι μόνο για τα εργασιακά τους θέματα? Αν δεν τους ενδιαφέρει το αν η υπηρεσία που παρέχουν είναι ανταγωνίσιμη η όχι,τότε γιατί ενδιαφέρονται για το πως δρα ο "επιχειρηματίας"?
Και βέβαια δεν είναι ο μόνος τρόπος να κάνεις μια υπηρεσία ανταγωνιστική το να μειώσεις το εργατικό κόστος και να εντατικοποιήσεις την εργασία. Φυσικά δεν είναι τρόπος και το να είσαι μόνο εσυ που προσφέρεις την υπηρεσία.
Τέλος να πω ότι δεν χαρακτήρισα κανέναν εργαζόμενο συντεχνία. Ζήτησα να μάθω υπεύθυνα και όχι από φυλλάδες και διαρροές και αυτό το θεωρώ δικαίωμα του κάθε πολίτη. Όπως ζήτησα να μάθω και το πραγματικό κόστος-τιμή της παρεχόμενης υπηρεσίας σε σχέση και με άλλα λιμάνια. Δεν τοποθετηθήκατε όμως πάνω σε αυτά τα θέματα.

ody είπε...

Χαιρετώ
θέλω να μεταφέρω εδώ ελαφρώς παραλλαγμένο ένα σχόλιο μου από το blog g700.

Πιστεύω λοιπόν ότι είναι πρόβλημα να μην αντιλαμβάνομαστε στην εποχή μας ότι κάποιος που δεν δουλεύει, δεν παράγει και γενικώς προσφέρει ελάχιστα σε μια κοινωνία, και την ίδια στιγμή κερδίζει τα 10πλάσια από αυτά που κερδίζει ο μέσος συμπολίτης μας, είναι εις βάρος όλων των άλλων. Είναι πρόβλημα να μην αντιλαμβανόμαστε ότι ο "λιμενεργάτης" είναι ο μεγαλοτσιφλικάς της εποχής μας. Δεν σπέρνει, δεν οργώνει, δεν θερίζει αλλά έρχεται την ώρα της συγκομιδής για να πάρει μερίδιο 10πλάσιο από εμένα που έχω δουλέψει για να παράγω τη σοδειά (ήτοι έχω πληρώσει φόρους για χρήματα που κέρδισα από σκληρή δουλειά).

Είναι πρόβλημα να μην αντιλαμβάνομαστε ότι αυτό που ένας αριστερός αποκαλεί πλουτοκρατία, μπορεί να κυκλοφορεί και σε άλλες εκδόσεις, και να μην έχει απαραίτητα τη μορφή golden boy της wall street.

Τώρα θέλω να θέσω και ένα ερώτημα. Το δέχομαι κάποιος που αυτοπροσδιορίζεται ως αριστερός, σοσιαλιστής, κομμουνιστής ή όπως θέλει να θέλει το λιμάνι να μείνει στον έλεγχο του κράτους. Το δέχομαι με την προυπόθεση ότι θα συμπληρώσει: "Το λιμάνι πρέπει να μείνει στον έλεγχο του κράτους, αλλά παράλληλα αυτοί που δουλεύουν εκεί πρέπει να πάψουν να παίρνουν τόσο προκλητικές αμοιβές. Πρέπει να αμοίβονται ανάλογα με την εργασία που προσφέρουν, γιατί διαφορετικά τα παραπάνω χρήματα που πληρώνονται, τα στερείται κάποιος άλλος που τα έχει πολύ μεγαλύτερη ανάγκη".

Χωρίς το παραπάνω πως να πιστώ ότι νοιάζεται πραγματικά για το συμφέρον τον πολλών? Αλήθεια γιατί ποτέ δεν έχω ακούσει κάποιον αριστερό να το λέει αυτό?

isatsitna είπε...

Σε σχέση με τους μισθούς μια άλλη εκδοχή μπορείτε να διαβάσετε στο έθνος(http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=7114818):
"Σήμερα, κανείς δεν αμείβεται με τέτοια ποσά. Εκείνο το διάστημα υπήρχαν ορισμένοι, ελάχιστοι λιμενεργάτες, με την ειδικότητα του "εναερίτη", που έκαναν μια εξαιρετικά δύσκολη και επικίνδυνη εργασία "κλειδώματος" και "ξεκλειδώματος" τεράστιων... βουνών κοντέϊνερ, αναγκαζόμενοι λόγω έλλειψης προσωπικού να εργάζονται διπλοβάρδια μέσα στην ημέρα, αργίες και σαββατοκύριακα, με αποτέλεσμα οι αποδοχές τους λόγω των υπερωριών να αυξάνονται. Ακολούθως, έγιναν προσλήψεις και σήμερα, ο μέσος όρος μηνιαίων αμοιβών των εργαζόμενων στο λιμάνι με υπερωρίες είναι περίπου 2000- 2100 ευρώ.

Ωστόσο, την τελευταία διετία λόγω της αποχής από τις υπερωρίες, που έκαναν οι εργαζόμενοι στο πλαίσιο των κινητοποιήσεών τους ο μέσος μηνιαίος μισθός διαμορφώνεται περίπου στα 1.700 ευρώ.

Από τους ισολογισμούς του ΟΛΠ προκύπτει πάντως ότι το ετήσιο εργοδοτικό κόστος ανά εργαζόμενο είναι της τάξης των 50.000 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε μηνιαίες απολαβές (14 μισθοί) περίπου 3.600 ευρώ (μικτά)."
και στην ημερησία(http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=18623148):

"Τρίτος μύθος: Διασφάλιση εργασιακών σχέσεων και φθηνότερες υπηρεσίες;

Επίσης εδώ και 14 μήνες οι εκπρόσωποι των εργαζομένων λένε πόσο ψεύτικοι είναι οι ισχυρισμοί περί προστασίας των εργασιακών δικαιωμάτων και φθηνότερες υπηρεσίες λόγω του ανταγωνισμού.

Τόνισαν ότι στην πράξη θα δημιουργηθεί ένα ιδιωτικό μονοπώλιο, πράγμα που θα έχει επιπτώσεις σε όλη την κοινωνία, γιατί η κινέζικη Cosco θα έχει τη δυνατότητα να εφαρμόζει τη δικιά της τιμολογιακή πολιτική. Επιπλέον θα επιβάλει μείωση των θέσεων εργασίας και κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων και των κανονισμών εργασίας.

Τα σωματεία εργαζόμενων στο Λιμάνι καταγγέλλουν ότι η Διοίκηση του ΟΛΠ προχωρά στην κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων με το μισθολογικό διαχωρισμό νέων και παλιών εργαζόμενων, ώστε ο μελλοντικός εργοδότης να βρει πρόσφορο έδαφος για την πλήρη διάλυση των εργασιακών σχέσεων.

«Όλους αυτούς τους μήνες αγώνα φάγαμε λάσπη ότι πληρωνόμασταν υπερβολικά 90 χιλ. ευρώ το χρόνο και κάτι τέτοια, ενώ δεν είναι έτσι», λέει ο Παναγιώτης, Λιμενεργάτης στον ΟΛΠ. «Όταν αναγκάζεσαι να δουλεύεις διπλοβάρδιες και σαββατοκύριακα και ο μισθός σου κυμαίνεται γύρω στα 1200-1400 ευρώ, λογικό είναι να έχει μεγαλύτερες απολαβές. Είναι σα να κάνεις δύο δουλειές. Βέβαια κανείς δεν βγαίνει να πει πόσα λεφτά παίρνουμε.

Το ξεπούλημα του λιμανιού δεν θα έχει επιπτώσεις μόνο στις εργασιακές μας σχέσεις αλλά σε όλο τον κόσμο, λέει ο ίδιος. Θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι εργαζόμενοι ότι εξ αιτίας της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ θα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα κύμα ανατιμήσεων. Κάθε ιδιώτης που παίρνει μία δημόσια επιχείρηση θέλει να βγάλει λεφτά. Αυτό θα το κερδίσει από τη μείωση του προσωπικού, από τους χαμηλούς μισθούς και από την αύξηση των τιμολογίων.

Οι κυβερνήσεις που έχουν περάσει έχουν δώσει δείγματα ότι στο όνομα του ανταγωνισμού αφήνουν ελεύθερες τις τιμές και αφήνουν τα καρτέλ να δρουν ελεύθερα. Έτσι αν περάσει η ιδιοκτησία του ΟΛΠ στους κινέζους θα έχουμε ένα κύμα ανατιμήσεων που θα έχει επιπτώσεις στα τιμολόγια με αποτέλεσμα οι φτωχοί να γίνονται φτωχότεροι», σημειώνει."

Επομένως δεν είναι βέβαιο ότι οι αμοιβές αφορούν την πλειοψηφία των εργατών καθώς και ότι το ύψος των αποδοχών τους είναι αυτές που παρουσιάζονται.
Από κει και πέρα υπάρχει ένα ζήτημα. Οι αποδοχές των λιμενεργατών είναι πολύ υψηλές ή αποδοχές των υπόλοιπων εργαζόμενων είναι πολύ χαμηλές; Δηλαδή πρέπει να διεκδικήσουμε να μειωθούν τα 2200 μικτά του λιμενεργάτη ή να αυξήσουμε τα 500 - 600-1000- 1100 των υπόλοιπων εργαζομένων;
Γιατί δεν θεωρώ "προκλητικό" ένας εργάτης να παίρνει τέτοια λεφτά και να μπορεί να ζει αξιοπρεπώς.
Θεωρώ απείρως πιο προκλητικά τα κέρδη των τραπεζών, των εθνικών εργολάβων και των βιομηχάνων!

ody είπε...

Το πρόβλημα όπως ανέφερε και ο stefan είναι ότι δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στις μισθολογικές καταστάσεις, κάτι που θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητο δικαίωμα μας. Έτσι εσύ λες ότι παίρνουν πχ 2200 το μήνα γιατί έτσι διάβασες στο Έθνος κι εγώ διάβασα ότι ο μέση ετήσια αμοιβή το 2007 ήταν 97.000 στην Καθημερινή. Σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ προκλητική την αμοιβή των 2200 το μήνα για μια δύσκολή δουλειά. Θεωρώ προκλητικά τα κοντά 100χιλ Ε.

Κατά τα άλλα, αυτό που λες ότι η με τον έρχομο της Cosco θα ανέβει το κόστος δεν έχει καμία βάση. Το μονοπώλειο είναι που επιτρέπει σε έναν πάροχο να χτυπήσει τις τιμές. Το μονοπώλειο υπάρχει τώρα. Σε περίπτωση που η Cosco παρέχει τις υπήρεσίες της ακριβότερα από τον ΟΛΠ, τότε ο ΟΛΠ δεν έχει τίποτα να φοβάται, γιατί απλά όλα τα πλοία θα προτιμούν τις δικές του υπηρεσίες και άρα το ξεφόρτωμα των containers θα είναι τουλάχιστον όσο φτηνο είναι τώρα.

isatsitna είπε...

Ξαναλέω ότι το κόστος των υπηρεσιών δεν είναι το βασικό. Μπορεί η Cosco να φέρει (και αυτό θα κάνει) μια καραβιά Κινέζους που να τους πληρώνει εκτός ΣΣΕ πάμφθηνα και να μειώσει το κόστος της.
Επίσης είναι σημαντικό ότι διευκολύνσεις και απαλλαγές που προβλέπονταν για την Cosco δεν προβλέπονται για τον ΟΛΠ. Γι' αυτό η σύμβαση λέγεται αποικιοκρατική και γι' αυτό το ζήτημα έχει φτάσει στην ΕΕ για "νόθευση του ελεύθερου ανταγωνισμού".
Ακόμα, σύμφωνα με καταστάσεις που είχε παρουσιάσει ο Κεφαλογιάννης (και οι οποίες αποτελούν φυσικά την χειρότερη εκδοχή...) οι μέση αμοιβή για το 2005 ήταν 56000 ευρώ (μικτά) και για το 2007 62000 ευρώ. Μισθοί που έφταναν από 83000 έως 141000 ευρώ ετησίως αφορούσαν μόνο 36 άτομα από τα 1600.
Τέλος, τα περί ανταγωνισμού δεν ισχύουν καθώς δεν μπορούν όλα τα εμπορεύματα να περνάνε από την προβλήτα 1 του ΟΛΠ, η οποία είναι η μικρότερη από τις 3. Δικαίωμα επέκτασης έχει μόνο η Cosco (προβλήτα 3) και όχι ο ΟΛΠ. Το μόνο που μπορεί να καταφέρει η Cosco είναι να έχει η ίδια κερδοφορία και να μετατρέψει τον ΟΛΠ σε ζημιογόνο.
Επίσης έχει δικαίωμα αν βλέπει πως δεν πηγαίνει καλά να υπολειτουργεί τις προβλήτες 2 και3 και να τις ανοίγει μόνο 1 φορά κάθε 15 μέρες (αυτή η ρήτρα προβλέπεται από τη σύμβαση!) και τότε να δούμε πού θα ξεφορτώνονται τα κοντέινερ...

ody είπε...

Το ότι το κόστος των υπηρεσιών δεν είναι σημαντικό είναι δική σου εκτίμηση. Θεωρώ ότι είναι σημαντικό γιατί επηρεάζει γενικότερα την κινητικότητα της οικονομίας. Αν π.χ. μια βιοτεχνία προμηθευτεί φτηνότερη πρώτη ύλη μπορεί να μειώσει το κόστος παραγωγής κρατώντας όλα τα άλλα σταθερα, κατι που τελικά μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Φυσικά είναι πολλά άλλα τα προβλήματα που εμποδίζουν τη μικρή επιχείρηση να τα καταφέρει αυτα.


"Το μόνο που μπορεί να καταφέρει η Cosco είναι να έχει η ίδια κερδοφορία και να μετατρέψει τον ΟΛΠ σε ζημιογόνο.
Επίσης έχει δικαίωμα αν βλέπει πως δεν πηγαίνει καλά να υπολειτουργεί τις προβλήτες 2 και3 και να τις ανοίγει μόνο 1 φορά κάθε 15 μέρες (αυτή η ρήτρα προβλέπεται από τη σύμβαση!) και τότε να δούμε πού θα ξεφορτώνονται τα κοντέινερ..."

Απο αυτά είτε το ένα είτε το άλλο ή κανένα. Αν κερδίζει η Cosco την ώρα που ο ΟΛΠ είναι ζημιογόνος, σημαίνει ότι κάτι δεν κάνουν καλά στον ΟΛΠ. Από την άλλη αν δεν πηγαίνει καλά η Cosco, σημαίνει ότι μάλλον δεν έχει πολύ κίνηση η προβλήτα της (κάτι δεν κάνει καλά η Cosco που το κάνει καλά ο ΟΛΠ) επομένως τα πλοία μπορούν να εξυπηρετούνται ακόμα και αν η προβλήτα της είναι κλειστή.

linkwithin

Related Posts with Thumbnails