Στην εφημερίδα Αργολικά, διαβάσαμε με έκπληξη το διπλανό άρθρο. Θεωρούμε άκρως επικίνδυνες τέτοιες απόψεις και κινήσεις. Ακόμα και βάση να έχει το κλίμα το οποίο μεταφέρεται για την πλατεία Τελέσιλλας, ο τρόπος αντίδρασης καθώς και το "κάνω έκκληση προς τις αρμόδιες υπηρεσίες πριν να είναι αργά", δε μπορεί παρά να συγκαταλέγει την κίνηση στις πολλές ρατσιστικές κινήσεις του τελευταίου διαστήματος και να δημιουργεί τους όρους για επικίνδυνες καταστάσεις.
Πιο συγκεκριμένα κάποια σχόλια:
1. Από όσο γνωρίζουμε και από ότι είδαμε, η εικόνα που μεταφέρεται για την παιδική χαρά στο μεγαλύτερο βαθμό είναι ψευδής. Το "τα παιχνίδια, τις κούνιες κλπ τα έχουν ρημάξει" δεν ισχύει. Άνθρωποι με τους οποίους μιλήσαμε, κατηγορηματικά αρνήθηκαν την ύπαρξη κλίματος φόβου ή τρομοκρατίας.
2. Δεν είναι δείγμα μη ρατσιστικής οπτικής, να δικαιολογείς τους μετανάστες που έρχονται από εμπόλεμες περιοχές αλλά να μη δικαιολογείς αυτούς που έρχονται από άλλες χώρες, και δη της Ανατολικής Ευρώπης, που ως γνωστόν μετά την κατάρρευση της "σοσιαλιστικής" εξουσίας, έζησαν μια ραγδαία επιδείνωση των οικονομικών όρων ζωής.
3. Αναφερόμενος ο συντάκτης στον Αγ Παντελεήμονα λέει: "έχει γίνει προσπάθεια από αντιρατσιστικές και μεταναστευτικές κινήσεις για ένταξη στην αθηναϊκή κοινωνία, σπάζοντας έτσι το γκέτο που έχει δημιουργηθεί". Όσον αφορά το πρόβλημα που εντοπίζει ο ίδιος στο πάρκο Τελέσιλλας ποιά πρόταση έκανε σε ανθρώπους που διοργανώνουν τα αντιρατσιστικά φεστιβάλ, σε ενεργούς πολίτες ή και σε κόμματα ώστε να μην υπάρχει γκετοποίηση (όπως αναφέρει);
4. Από έναν "νέο άνθρωπο", που "ασχολείται με τα κοινά και την πολιτική" θα περίμενε κανείς αντί να βγάζει άναρθρες κραυγές αγωνίας, να προτείνει συγκεκριμένα πράγματα που με ανθρώπινο, συλλογικό και όχι ξενοφοβικό τρόπο να έλυνε το όποιο πρόβλημα.
5. Το "κάνω έκκληση προς τις αρμόδιες υπηρεσίες", τι σημαίνει; Ποιές είναι οι αρμόδιες υπηρεσίες; Η αστυνομία; Ο στρατός; Ποιός;
6. Ακόμα καλύτερο είναι το "μήπως είμαι ρατσιστής εγώ που συμμετέχω κάθε καλοκαίρι στο αντιρατσιστικό διήμερο". Εμείς δεν θα κρίνουμε αν ο συγκεκριμένος είναι ρατσιστής ή όχι. Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι η συμμετοχή σε φεστιβάλ δεν είναι ένσημα του κινήματος που τα κολλάει κάποιος και μετά με καθαρή συνείδηση λέει ότι μπούρδα του έρθει. Καθένας αποδεικνύει τι είναι και τι δεν είναι στην πράξη.
7. Το " τα προηγούμενα χρόνια βλέπαμε και κανά παιδί να παίζει με την μπάλα του" είναι άσχετο. Η παιδική χαρά είναι τόσο μικρή που δεν μπορείς να παίξεις μπάλα, άσε που είναι επικίνδυνο για τα πιο μικρά παιδάκια. Μήπως και για το ότι δεν παίζουν τα παιδιά μπάλα στις γειτονιές του Άργους φταίνε παλι οι Βούλγαροι με την τσιγγάνικη κουλτούρα;
4 σχόλια:
pragmatika aparadekto to arthro. kala ti periptosi einai autos?
einai h akrivws antitheth periptwsh apo esena kai ton prolalisanta
.vlepei thn polh toy argoys kai thymate pws htan kai pws exei katantisei me oloys aftoys toys arkoydogyftoys poy mazeftikan se toyto edw ton topo.milaei apo twra gia na mhn deite xana nea piramida toy misoys opws epi toyrkokratias..(epeidh den tha xereis giati milaw anoixe kana vivlio prin anoixeis to stoma soy).einai krima na gemizei oi topos mas (arkas egw)
apo ta skoypidia toy kosmoy.
dromo oloi ......an gygete na pate alloy ...an pali exeis provlima me toys antrwpoys aftoys kai ti tah ginoyn partoys spiti soy.
notios
Για τον πρώτο ανώνυμο: "Αυτός" είναι περίπτωση Συνασπισμός.
Για τον δεύτερο ανώνυμο: Μήπως θα έπρεπε το σχόλιό του να σβηστεί, αφού πρόκειται για ένα ρατσιστικό παραλήρημα χωρίς επιχειρήματα?
Ένας τρίτος ανώνυμος.
Ανώνυμε 3, έχεις δίκιο στο ότι θα μπορούσαμε να το σβήσουμε, αλλά το θεωρήσαμε χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτογελιοποίησης μιας (ρατσιστικής) άποψης. Γι' αυτό δεν το σβήσαμε και ούτε καν απαντήσαμε. Αυτό δεν σημαίνει πως αν συνεχιστούν παρόμοια σχόλια δεν θα διαγραφούν.
Αυτά, χωρίς να είμαστε όμως σίγουροι ότι πράξαμε σωστά.
Δημοσίευση σχολίου