Δημόσιος αερομεταφορέας στην υπηρεσία της κοινωνίας
Το σχέδιο της κυβέρνησης και του Υπ. Μεταφορών Κ. Χατζηδάκη βρίσκεται σε απόλυτη εναρμόνιση με τις επιδιώξεις της Κομισιόν για την εδραίωση ενός παντοδύναμου καρτέλ στις αερομεταφορές και στη χώρα μας. Ένα τέτοιο σχέδιο δεν έχει τίποτα θετικό ούτε για τους εργαζόμενους, ούτε για τους πολίτες.
Μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΤΕ, την εκχώρηση των λιμανιών Θεσσαλονίκης και Πειραιά σε ξένα συμφέροντα, την εκχώρηση των αεροδρομίων μέσω ΣΔΙΤ σε γερμανικά συμφέροντα (Χόχτιφ), την συνεχή απαξίωση του εθνικού δημόσιου σιδηρόδρομου και την χαριστική ιδιωτικοποίηση των φιλέτων του ΟΣΕ σε ιδιώτες, έρχεται η σειρά της ΟΑ να τεμαχιστεί, να περάσουν οι δραστηριότητές της στην Πάνθεον (κύκλοι, όνομα, φθηνές τριτοκοσμικές σχέσεις, πτητικό έργο, χρονοθυρίδες, handling).
Ο νεοφιλελεύθερος κατήφορος της Ν.Δ. αφαιρεί από τη χώρα κάθε δυνατότητα να εφαρμόζει αυτόνομες και αναπτυξιακές πολιτικές στις επικοινωνίες και τις μεταφορές. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σκληρή και επικίνδυνη πολιτική που δοκιμάσθηκε και απέτυχε οικτρά σε κάθε χώρα που εφαρμόσθηκε. Οι πολιτικές ιδιωτικοποιήσεων, όπου εφαρμόστηκαν, είχαν καταστροφικά αποτελέσματα για τους εργαζόμενους, για τους πολίτες, για τον τομέα της ασφάλειας στις μεταφορές.
Την ώρα που η καπιταλιστική κρίση βαθαίνει στον χρηματοπιστωτικό τομέα και όχι μόνο, την ώρα που συντηρητικοί πολιτικοί κύκλοι ξεθάβουν την κρατική παρέμβαση για να σώσουν με «ενέσεις» δημόσιου χρήματος το ιδιωτικό κεφάλαιο, η νεοφιλελεύθερη σχιζοφρένεια της Ν.Δ. δεν έχει τελειωμό.
Την ίδια στιγμή η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ επιμελώς δεν αναφέρει πουθενά τη λέξη δημόσιο για τις ΔΕΚΟ (παρά μόνο για «υγιή και βιώσιμη ΟΑ» γενικά), υπερασπιζόμενη το νεοφιλελεύθερο παρελθόν της για τις πολιτικές της στην ΟΑ, τον ΟΣΕ, τον ΟΤΕ και τα Λιμάνια, την ΕΥΑΘ κλπ που οδήγησαν τη Ν.Δ. να επικαλείται «τέλος εποχής». Ας μην ξεχνάμε ότι επί κυβερνήσεων Σημίτη έγινε η διχοτόμηση της Ολυμπιακής, απολύσεις 262 ιπτάμενων φροντιστών, καθώς και η κατάργηση συλλογικών συμβάσεων κ.α..
Σήμερα, οι ηγεσίες της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ πρέπει να οργανώσουν την απάντηση των εργαζομένων, συντονίζοντας τις κινητοποιήσεις τους. Οι εργαζόμενοι στον εθνικό αερομεταφορέα, στον ΟΣΕ, στα Λιμάνια, στην ΥΠΑ, στην ΕΥΑΘ, στις ΔΕΚΟ, σε συμμαχία με την κοινωνία να αποτρέψουν τα σχέδια της κυβέρνησης που μετατρέπουν τη χώρα μας σε μια «μπανανία» της νοτιοανατολικής Ευρώπης χωρίς δημόσιο στρατηγικό σχέδιο και παρέμβαση στις επικοινωνίες, στις νέες τεχνολογίες, στις μεταφορές. Όλα παραδίδονται στον παγκόσμιο πλειστηριασμό όπου ανθρώπινες ψυχές, η αξιοπρέπεια, τα εργασιακά δικαιώματα μπαίνουν στο παζάρι του ξεπουλήματος.
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα δώσει τη μάχη, ενωτικά, αγωνιστικά, ριζοσπαστικά. Οι προτάσεις μας έχουν όραμα και ρεαλισμό, έναν ρεαλισμό που το δικομματικό κατεστημένο και τα «υποζύγια» του απεχθάνονται δείχνοντάς το με κάθε ευκαιρία.
Παλεύουμε:
- Για δημόσια Ολυμπιακή, αναπτυσσόμενη, σύγχρονη, ασφαλή και αποτελεσματική με κοινωνικό και εργατικό έλεγχο.
- Για αερομεταφορέα απαλλαγμένο από την κομματική εκμετάλλευση, την κακοδιαχείρηση και τις σπατάλες των εκάστοτε διοικήσεων. Το δημόσιο να πληρώσει τα χρέη του στην Ολυμπιακή.
- Για μια Ολυμπιακή- μοντέλο πλήρους και σταθερής εργασίας για όλους. Όχι στην εθελούσια και στο αβέβαιο μέλλον που ετοιμάζουν για τους εργαζόμενους. Καμιά απόλυση μόνιμου ή εποχικού προσωπικού.
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
ΣΥΡΙΖΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
1 σχόλιο:
Δελτίο Τύπου της ΚΟΕ για το σχέδιο ξεπουλήματος της Ολυμπιακής, 18/09/2008
Οι μακροχρόνιες και φανατικές προσπάθειες της κυβέρνησης Καραμανλή και προσωπικά του ορκισμένου εχθρού του δημόσιου χαρακτήρα της Ολυμπιακής (και ταυτόχρονα πολιτικού της προϊσταμένου!) Υπουργού Χατζηδάκη, κορυφώνονται.
Μετά τον ΟΤΕ, τον ΟΣΕ, τα λιμάνια, την ενέργεια, τους δρόμους και τα αεροδρόμια, η κυβέρνηση επιχειρεί να βάλει οριστική ταφόπλακα στην Ολυμπιακή, να παραδώσει ένα ακόμη δημόσιο αγαθό στο ιδιωτικό κεφάλαιο με τραγικές συνέπειες στις μεταφορές και στην ασφάλεια αλλά και στο μέλλον των χιλιάδων εργαζομένων της.
Οι διορισμένες από τις κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ διοικήσεις και οι ίδιοι οι εκάστοτε υπουργοί, δούλεψαν ψυχρά και μεθοδικά εδώ και χρόνια για την απαξίωση, τη συκοφάντηση, τη χρέωση, τα ελλείμματα, τον τεμαχισμό, τις ιδιωτικοποιήσεις φιλέτων και τελικά τον θάνατο της Ολυμπιακής.
Την ώρα που η παγκόσμια οικονομική κρίση αποδεικνύεται η μεγαλύτερη στη σύγχρονη ιστορία, η κυβέρνηση των γκόλντεν μπόις του νεοφιλελευθερισμού ξεπουλά τα πάντα, προσφέροντας υπηρεσίες στο μεγάλο κεφάλαιο.
Προφανώς η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται να αποτρέψει το φόρο αίματος που πληρώνουν συχνά πυκνά οι ιδιωτικοποιημένες εταιρείες μεταφορών, με τα τραγικά κενά ασφάλειας για να αυξάνουν τα κέρδη τους.
Προφανώς η κυβέρνηση ενδιαφέρεται να κερδοσκοπήσουν τα ιδιωτικά κεφάλαια που ασύδοτα και μονοπωλιακά θα εκτινάξουν το κόστος των μεταφορών, θα καταδικάσουν την ελληνική περιφέρεια σε μαρασμό και τους εργαζόμενους της Ολυμπιακής στην ανεργία ή στην αβεβαιότητα.
Το ευρωπαϊκού σχεδιασμού έγκλημα κατά της Ολυμπιακής δεν πρέπει να περάσει. Παλλαϊκή αντίσταση στα σχέδια της κυβέρνησης Καραμανλή.
Δημοσίευση σχολίου