Κυριακή, 18 Ιουλίου 2010

Για την εκδήλωση της ΚΟΙΝΗΣ ΔΡΑΣΗΣ για το τρένο

Με επιτυχία, σε σχέση με τη δύσκολη περίοδο και άλλες παράλληλες πολιτιστικές δραστηριότητες που υπήρχαν την ίδια μέρα, πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση της ΚΟΙΝΗΣ ΔΡΑΣΗΣ για το τρένο.
Οι δυο ομιλητές ( Δήμος Γεωργίου & Κώστας Μπρούσαλης)αναφέρθηκαν στην ιστορικότητα του τρένου, στη σημασία και τα πλεονεκτήματά του έναντι άλλων μέσων μετακίνησης, στις πολιτικές απαξίωσης του σιδηροδρόμου, σε τεχνικά-οργανωτικά προβλήματα της γραμμής της Πελοποννήσου και στις προοπτικές του.
Η χρόνεια ενασχόλησή τους με το θέμα και η αγάπη τους για το τρένο έκαναν και τις δυο τοποθετήσεις ενδιαφέρουσες και χρήσιμες διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον των πάνω από 40 ανθρώπων που παρακολούθησαν την εκδήλωση.
Την συζήτηση βοήθησε αρκετά και η παρέμβαση του Σταθμάρχη Άργους (Γιάννης Μιχαλόπουλος), η τοποθέτηση του οποίου έβγαλε κάποιες «ειδήσεις»:
1. Η γραμμή Πελοποννήσου θα συνεχίσει την λειτουργία της και δεν θα κλείσει όπως ακουγόταν το τελευταίο διάστημα.
2. Ο χρόνος ταξιδιού από Ναύπλιο για Αθήνα θα μειωθεί αρκετά φθάνοντας τις 2 ώρες και δέκα λεπτά από 2 ώρες και 40 λεπτά που είναι σήμερα και τα δρομολόγια θα αυξηθούν σε 6 με 7.
3. Για πολλά χρόνια μέχρι και σήμερα γίνεται συστηματική προσπάθεια εγκληματικής απαξίωσης του τρένου. Ένα μικρό αλλά απτό παράδειγμα είναι το ότι με το που πάρθηκε η απόφαση να συνεχίσει να λειτουργεί η γραμμή, μέσα σε μια βδομάδα επιδιορθώθηκαν 10 από τις 16 διαβάσεις που δεν λειτουργούσαν μέχρι σήμερα.

Η συζήτηση που ακολούθησε περιστράφηκε γύρω από:
- τις ευθύνες της Τ.Α. στην μη αξιοποίηση του τρένου καθώς και στην ανάγκη ολοκληρωμένων συνδέσεων των μέσων μαζικής μεταφοράς με χρήσιμους και συχνούς προορισμούς των πολιτών,
- το ζήτημα τις ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ και του τι μπορεί αυτό να σημαίνει για την αλλοίωση του κοινωνικού, οικονομικού και ασφαλούς χαρακτήρα του μέσου (εδώ το μόνο που μπορεί να σώσει τον σιδηρόδρομο είναι το χαμηλό ενδιαφέρον επενδυτών…)
- την ανάγκη παραπέρα μείωσης του χρόνου, αύξησης των δρομολογίων, δραστικής μείωσης του χρόνου μετεπιβίβασης στην Κόρινθο και διαφημιστικής προώθησης του σιδηροδρόμου.
- την ανάγκη ενεργοποίησης της κοινωνίας για να διεκδικήσουμε έναν αναβαθμισμένο, σύγχρονο, δημόσιο σιδηρόδρομο και της προσπάθειας να δημιουργηθεί Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου στην Αργολίδα
- συμπεριφορές κάποιων εργαζομένων στον ΟΣΕ (χωρίς να τσουβαλιάζεται η πλειοψηφία που με αυταπάρνηση προσφέρει σπουδαίο έργο) που δυσφημούν ουσιαστικά με τη στάση τους τον σιδηρόδρομο και το πώς θα μπορούσαν τέτοια φαινόμενα να περιοριστούν και να είναι βελτιωμένη η παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες.
-πολλά άλλα ζητήματα
Στη συζήτηση που ακολούθησε τον λόγο πήραν οι:

Γιάννης Μιχαλόπουλος
Κώστας Καράπαυλος
Χρήστος Δερζέκος
Παύλος Γκαμπέσης
Γιώργος Αντωνόπουλος
Δημήτρης Κοδέλας

Ευτυχώς η Κοινή Δράση φρόντισε ώστε όσοι έλειψαν από την εκδήλωση (δημοτικές αρχές Άργους & Ναυπλίου, νομαρχία, στελέχη του ΠΑΣΟΚ) να μπορούν μέσω βίντεο να ενημερωθούν για τα όσα ειπώθηκαν. Αναμένουμε να ανέβουν τα βίντεο στο μπλογκ της
Κοινής Δράσης.

Στην φώτο ρεπορτάζ της εφημερίδας Δρόμος για την ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

linkwithin

Related Posts with Thumbnails