Διαβάστε ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Μαγνησίας για τον ΟΣΕ με αφορμή την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, που μας αφορά...
Για το σχέδιο της μισθωτής εφεδρείας στον Ο.Σ.Ε.
Την υλοποίηση ενός απαράδεκτου σχεδίου για το ΟΣΕ, που απολύει εργαζόμενους, διαλύει τις εργασιακές σχέσεις και τα ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων και οδηγεί στη διάλυση και τελικά στην εκποίηση του οργανισμού πρότεινε ο Υπουργός Μεταφορών κ. Ευρ. Στυλιανίδης στη συνάντηση που είχε στις 04/05/2009 με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.
Το σχέδιο της Κυβέρνησης για το μέλλον του Ο.Σ.Ε. και των εργαζόμενων ,υπό την προϋπόθεση βεβαίως ψήφισης σχετικής νομοθετικής ρύθμισης στη Βουλή, μεταξύ άλλων προβλέπει:
1. Την ομαδική απόλυση 3000 εργαζομένων που τους εντάσσει σε καθεστώς «μισθωτής εφεδρείας», ( δηλαδή υποχρεωτική συνταξιοδότηση και επιστροφή στην εργασία για όποιον εργαζόμενο και για όσο χρονικό διάστημα θέλει η Διοίκηση του Οργανισμού).
2. Οικονομική καταστροφή των ασφαλιστικών ταμείων.
3. Δραματική μείωση αποδοχών.
4. Κατάργηση θέσεων εργασίας.
5. Δυσμενή αλλαγή του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού.
6. Την ανεξαρτητοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη δραστική περικοπή δρομολογίων που θεωρούνται «ζημιογόνα», με στόχο να παραμείνει σε καλή λειτουργία μόνο ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Ειδομένη (Π.Α.Θ.Ε.), που είναι και το «φιλέτο» για τους ιδιώτες.
7. Την παραχώρηση της ακίνητης περιουσίας του Ο.Σ.Ε. (άνω των 7 δις ευρώ) καθώς και δραστηριότητες της Ε.ΔΙ.Σ.Υ. (κυκλοφορία, έργα από δημόσιους πόρους, συντήρηση γραμμής κ.λπ.), σε ιδιώτες για πολυετή εκμετάλλευση.
8. Τον αδικαιολόγητο υπερδιπλασιασμό των εισιτηρίων στις γραμμές μεγάλης επιβατικής κίνησης (π.χ. Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Ειδομένη).
9. Την ουσιαστική εγκατάλειψη του περιφερειακού δικτύου (Κεντρική και Νότια Πελοπόννησος, Θεσσαλία , Δυτική Μακεδονία , Θράκη ).
Πρόκειται για ένα σχέδιο – έκτρωμα που οδηγεί στη διάλυση του Ο.Σ.Ε. , στην περεταίρω επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων και εντάσσεται στα σχέδια της Κυβέρνησης για ξεπούλημα του Οργανισμού.
Τα ελλείμματα στα οποία αναφέρεται ο Υπουργός Μεταφορών δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα διότι το μεγαλύτερο μέρος τους είναι αναγκαστικές υποχρεώσεις του Ο.Σ.Ε. για την υλοποίηση του επενδυτικού του προγράμματος το οποίο εκτελείται με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων τις τελευταίες δεκαετίες.
Οι αντεργατικές ρυθμίσεις που προτείνονται από τον Υ.Μ.Ε. θα αυξήσουν την ανεργία και την ημιαπασχόληση και θα λειτουργήσουν ως «πιλότος», στην συνολική εργατική, οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου.
Μετά την ευελιξία, την προσαρμοστικότητα, την απασχολησιμότητα, την ημιαπασχόληση, το precariato, η μισθωτή εφεδρεία έρχεται να συμπληρώσει το πάζλ της χαοτικής κατάστασης στο χώρο της εργασίας όπου ο εργαζόμενος – μισθωτός /απολυμένος - δεν θα καταγράφεται στις λίστες ανεργίας , θα είναι διαθέσιμος για οποιαδήποτε μεταβολή της εργασιακής του κατάστασης χωρίς διαμαρτυρία , διαθέσιμος και αναλώσιμος ανά πάσα στιγμή.
Η χώρα αντίθετα από τις κυβερνητικές επιλογές σήμερα :
Χρειάζεται έναν ενιαίο , δημόσιο, ανασυγκροτημένο Ο.Σ.Ε., που θα λειτουργεί μακριά από πελατειακές σχέσεις , μακριά από σκανδαλώδεις συμβάσεις και
Χρειάζεται ένα σιδηροδρομικό δίκτυο θα εξυπηρετεί το κοινωνικό σύνολο με τρόπο σύγχρονο , γρήγορο , οικολογικό και οικονομικά προσιτό .
Καλούμε τους εργαζόμενους σε ετοιμότητα ώστε με μαζικές κινητοποιήσεις να αποκρούσουν τα αντιλαϊκά σχέδια του Υπουργείου Μεταφορών και της Κυβέρνησης.
Βόλος 12 Μαΐου 2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου