Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010

"Αριστερά Γιωταχήδων" vs "Οικολογία των διοδίων";

Έκπληξη μας προκάλεσε το ύφος και η οξύτητα με την οποία επιτίθεται ο Ε. Σπινθάκης, σε Άρθρο του στη Σφεντόνα, στο κίνημα κατά των διοδίων.
Χαρακτηρίζει την αριστερά "αριστερά των Γιωταχήδων"! Άραγε να απαντήσουμε με τον χαρακτηρισμό "
Οικολογία των διοδίων και της κονόμας των εργολάβων"; Τελικά περισσότερα κουτάκια έχει η σκέψη του Ε. Σπινθάκη παρά η δική μας.

Επεκτείνοντας τη λογική του θα φτάσουμε στο σημείο να μην λέμε μείωση-κατάργηση του άδικου ΦΠΑ γιατί ενισχύουμε τον καταναλωτισμό ή να μην αντιδρούμε στις τρελές αυξήσεις της ΔΕΗ στα νοικοκυριά για να κονομήσουν οι μέτοχοι και να επιδοτηθούν οι πέριξ των "πράσινων επενδύσεων" γιατί ενισχύουμε την κατανάλωση ενέργειας κ.α.
Το να γράφεις ένα άρθρο για τα διόδια και να χέζεις πατόκορφα την αριστερά ενώ δε σε ενοχλεί η παραχώρηση του δρόμου στον Μπόμπολα και τα πανάκριβα διόδια είναι σχεδόν εξωφρενικό.

Σχεδόν εξωφρενικό είναι να ισχυρίζεται κανείς ότι όσοι από εμάς αγωνιζόμαστε για αναβαθμισμένο, δημόσιο, φθηνό σιδηρόδρομο και στήριξη των ΜΜΜ δε μπορούμε να αγωνιζόμαστε και ενάντια στην αποικιοκρατική ιδιωτικοποίηση των δρόμων
[δείτε εκδήλωση για το τρένο της Κοινής Δράσης στην οποία συμμετέχουν αρκετοί πολίτες που άνοιξαν και τα διόδια εδώ, εδώ].
Όπως επίσης εξωφρενικό είναι να θεωρεί κανείς πως η διεκδίκηση ελεύθερων από διόδια δρόμων δε μπορεί να συναντηθεί με λογικές στήριξης και προώθησης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Τουλάχιστον ας αγωνιστεί ο κ. Σπινθάκης για κατάργηση των διοδίων στα λεωφορεία που αυξάνουν τα εισιτήρια και αποτελούν αντικίνητρο χρήσης τους.

[η φώτο είναι από την τελευταία κινητοποίηση στα διόδια της Νεστάνης]

Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΤΩΝ ΓΙΩΤΑΧΗΔΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΗΣ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ
ΣΦΕΝΤΟΝΑ, στις 29 Νοεμβρίου, 2010

Δεν ξέρω αν υπάρχει “δωρεάν” μετακίνηση με ι।χ. σε τεράστιους (αντ)εθνικούς δρόμους. Ξέρω όμως πως το εσωτερικό κοινωνικό και περιβαλλοντικό κόστος (ή αλλιώς το κοινωνικό και το οικολογικό αποτύπωμα) είναι ανυπολόγιστο κάθε φορά που πατάμε την μίζα του αυτοκινήτου και το περισσότερο το πληρώνει η φτωχολογιά του τρίτου κόσμου. Η αριστερά των γιωταχήδων το ξέρει;
Δεν ξέρω αν η χρήση του ι.χ. θεωρείται «αναγκαία» ακόμη και από την αριστερά. Ξέρω όμως ότι το ι.χ., σε αντίθεση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, είναι από εκείνα τα εμπορεύματα εκείνα που χάνουν την αξία χρήσης τους όσο μεγαλώνει η χρήση τους. Η αριστερά των γιωταχήδων το ξέρει;
Δεν ξέρω αν υπάρχει «δικαίωμα στην μετακίνηση». Ξέρω όμως ότι αυτό είναι συνώνυμο με το «δικαίωμα στην ρύπανση». Η αριστερά των γιωταχήδων το ξέρει;
Ξέρω ότι η αριστερά των γιωταχήδων δηλώνει και υπέρ του τρένου και υπέρ του ι.χ. (και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ) γιατί «δεν γίνεται αλλιώς». Δεν ξέρω αν μπορεί να κρατήσει δύο καρπούζια στην ίδια μασχάλη.
Ξέρω πως κάποια επιχειρήματα της αριστεράς των γιωταχήδων μπορεί να βρουν ενθουσιώδη υποστήριξη και από τα καρτέλ του πετρελαίου και της αυτοκινητοβιομηχανίας! Η αριστερά το ξέρει;
Δεν ξέρω αν υπάρχει αριστερά των γιωταχήδων που είναι υπέρ της τζάμπα χρήσης των εθνικών οδών. Ξέρω πολλούς που δεν έχουν ι.χ., ή ακόμη και αν έχουν, προτιμούν την βιώσιμη ήπια κινητικότητα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς για όλους και κυρίως για τους φτωχούς. Η αριστερά των γιωταχήδων τους ξέρει;
Ξέρω ότι όλη η άγρια καπιταλιστική ανάπτυξη του 20ου αιώνα στηρίχθηκε στο ι.χ. Η αριστερά το ξέρει;
Ήξερα ότι όλες οι εκφάνσεις της αριστεράς (ορθόδοξη. αντισυστημική, επαναστατική) διαφωνούν. Τώρα μαθαίνω πως σε αρκετά πράγματα συμφωνούν.

Ευ. Σπινθάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

linkwithin

Related Posts with Thumbnails