Διαβάζοντας τον σχολιασμό του μπλογκ Αιρετικές απόψεις για το Ναύπλιο, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι ο χαρακτηρισμός "οικολογία των διοδίων" [προηγούμενη ανάρτηση] δεν απευθύνεται στο σύνολο των οικολογικών ομάδων αλλά στις απόψεις που εξέφρασε ο Ε. Σπινθάκης, που κατά τα άλλα μπορεί να είναι πολύ αξιόλογος και ενεργός πολίτης. Ούτε θέλουμε να γενικεύσουμε ούτε προσωπικό πρόβλημα έχουμε με τον άνθρωπο.
Στο θέμα των διοδίων ενώ θα είχε μια λογική η ύπαρξή τους για να χρηματοδοτούνται άλλα μέσα (μεγάλη κουβέντα βέβαια γιατί αυτός ο τρόπος συνήθως οδηγεί σε ταξικούς αποκλεισμούς), αυτό που μπαίνει από την πολιτεία είναι η διαδικασία αυτοχρηματοδότησής τους (από τους χρήστες δηλαδή). Δηλαδή να μην πληρώνονται μέσω του αναδιανεμητικού (ο θεός να το κάνει) φορολογικού συστήματος αλλά μέσω του έμμεσου φόρου των διοδίων. Και φυσικά αυτός ο τρόπος γίνεται ακόμα πιο απαράδεκτος όταν όλα αυτά πληρώνονται εις υγείαν του κ. Μπόμπολα και κάποιων άλλων πολυεθνικών ομίλων.
Παρακάτω Δελτίο Τύπου της ΚΣΠ για το άνοιγμα των διοδίων στη Νεστάνη:
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Κίνηση Συντονισμού Πολιτών θεωρεί ιδιαίτερα θετική και πετυχημένη τη δράση ανοίγματος των διοδίων στην Νεστάνη. Σημαντική ήταν η συμμετοχή στην κινητοποίηση πολιτών από όλη την Πελοπόννησο και ενθαρρυντική η ανταπόκριση όσων πέρασαν εκείνη την ώρα από τα διόδια.
Επαναλαμβάνουμε ότι διεκδικούμε δημόσιους δρόμους ελεύθερους από διόδια. Είμαστε αντίθετοι στις νέες αυξήσεις της ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε. και στη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων (βλ. σταθμός ΑΣΕΑΣ). Οι αποικιοκρατικές συμβάσεις που παραχωρούν για δεκαετίες τους δρόμους σε ιδιώτες, πλουτίζουν τους μεγαλοεργολάβους και καθιστούν τη μετακίνηση πανάκριβη για πολλούς πολίτες που ήδη βιώνουν τις εξοντωτικές πολιτικές του μνημονίου, κυβέρνησης και τρόικας.
Είναι στο χέρι των πολιτών της Πελοποννήσου να «καταργήσουμε» τα διόδια σηκώνοντας την μπάρα και περνώντας ελεύθερα. Αυτή η ατομική ενέργεια αν γίνει από πολλούς γίνεται συλλογική και παίρνει διαστάσεις ενός ιδιότυπου κινήματος «άρνησης πληρωμής» για υποδομές που το κράτος είναι υποχρεωμένο να μας παρέχει, με χρήματα που προκύπτουν από τη γενική φορολογία και όχι από επιπλέον άδικους έμμεσους φόρους (βλέπε διόδια). Φυσικά ο αγώνας για την κατάργησή των διοδίων και για δημόσιους δρόμους δεν περιορίζεται στην άρνηση πληρωμής αλλά πρέπει και με πολλούς άλλους τρόπους συλλογικής δράσης να πιεστεί η πολιτεία προς αυτή την κατεύθυνση.
Παράλληλα με την άρνηση πληρωμής πρέπει και εμείς σαν πολίτες να πάμε κόντρα σε αντιλήψεις που διαπερνούν την κοινωνία μας και προωθούνται από επιχειρήσεις (αυτοκινητοβιομηχανίες, εργολάβους,…) και πολιτεία. Αναφερόμαστε στο θέμα της οδικής ασφάλειας θεωρώντας πως η βελτίωση των οδικών δικτύων αν δε συνοδεύεται και από μια σωστή και ήπια χρήση τους οδηγεί συχνά σε αντίθετα αποτελέσματα.
Επίσης αναφερόμαστε στο θέμα της υποστήριξης των, τόσο υποβαθμισμένων στην περιφέρειά μας, Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και ειδικά του σιδηρόδρομου ως το πιο οικολογικό, φθηνό και ασφαλές μέσο. Γι’ αυτό και είμαστε ενάντια στα σχέδια απαξίωσης και ιδιωτικοποίησής του.
Θα συνεχίσουμε την επόμενη περίοδο να αγωνιζόμαστε για όλα τα παραπάνω στοχεύοντας στη μέγιστη δυνατή ενεργοποίηση της κοινωνίας. Καλούμε όλους τους πολίτες της Πελοποννήσου να συμμετέχουν μαζικά στις επόμενες κινητοποιήσεις.
Κίνηση Συντονισμού Πολιτών
για την Πελοπόννησο
politespeloponnisou@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου